Sportske povrede kod dece, saveti za sprečavanje povreda dece sportista

5 савета за спречавање повреда код деце спортиста

Савети за спречавање повреда код деце које би сваки родитељ требало да зна

 

Др. Алексис Колвин

 

 

 

Физичка активност код детета побољшава кардио-васкуларну издржљивост, стање мишића и здравље костију.

Детаљније 5 савета за спречавање повреда код деце спортиста

Такође може да смањи анксиозност и депресију, као и да побољша успех у школи.  Али, сви родитељи морају да имају на уму једну кључну ствар везану за своје мале спортисте: „Деца нису мале одрасле особе“, каже др. Алексис Ковин, главни доктор у United Tennis Association. „Постоје ограничења у капацитету дететове издржљивости и снаге, због чега ми као родитељи морамо да сачувамо децу од прекомерних тренинга и повреда“, каже Колвинова.

 

Ево њених најважнијих савета које би требало да следе сви родитељи малих спортиста:

 

1) Тренирајте на прави начин.

За мале спортисте узраста седам до осам година, Колвинова препоручује ограничавање тренинга на два до три седмично, са даном одмора између тренинга.  Такође препоручује динамично загревање у трајању од 5 – 10 минута пре сваког тренинга.

 

Sportske povrede kod dece, saveti za sprečavanje povreda dece sportista

 

2) Нека вам опоравак буде приоритет

„Ово је најважнија компонента, која омогућава да се редовно тренира и такмичи,“ каже Колвинова.  Саветује да дете недељно има један до два слободна дана, у којима неће имати тренинге или такмичења.  „То омогућава вашем детету да се одмори не само физички, већ и психички. “

 

3) Обратите пажњу на „црвене заставице“.

„Увек постоји могућност „сагоревања“.  Неке од „црвених заставица“ су бол, замор и/или лош успех у школи,“ наводи др. Колвин.  Она такође саветује да, ако дође до повећања обима и интензитета тренинга, томе треба прилагодити и исхрану и хидратацију.

 

Sportske povrede kod dece, saveti za sprečavanje povreda dece sportista

 

4) Водите рачуна о топлоти и влажности

„Деца брже апсорбују топлоту, механизми за знојење су им одложени, и у условима високе влажности могу да буду изложени ризику од повреда услед топлоте“, каже Колвинова.  „У условима високе температуре и влажности, малим спортистима је теже да контролишу телесну температуру, и потребан им је дужи период за прилагођавање него одраслима. “

 

Sportske povrede kod dece, saveti za sprečavanje povreda dece sportista

 

5) Полако уводите интензивне тренинге.  „Већина деце не сматра интензивне тренинге забавним,“ каже др. Колвин.  „Тренинге треба обављати у дозама које одговарају развоју детета и његовој способности одржавања пажње.“ Овакве тренинге у раном добу треба уводити полако, а затим постепено повећавати њихов удео у недељном режиму тренинга.

 

 

Извор:

tennis.com

 

 

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *