Дугорочни развој спортиста (LTAD) – Тренирајте да бисте победили (7. део)

Ове среде ћемо писати о шестој фази у оквиру метода Дугорочног развоја спортиста, коју су аутори назвали Тренирајте да бисте победили. До ове фазе стижу само они малобројни младићи и девојке код којих је препознат потенцијал за бављење спортом на врхунском нивоу.

 

Тренирајте да бисте победили

Фаза Тренирајте да бисте победили (девојке изнад 18 и младићи изнад 19 година) је последња фаза оног дела метода Дугорочног развоја спортиста који се односи на високе перформансе спортиста. Нагласак је на постизању резултата који обезбеђују место на подијуму и освајање медаља.

Trening sportista2

У фази Тренирајте да бисте победили у оквиру метода Дугорочног развоја спортиста (ДРС), они спортисти код којих је препознат таленат тренирају високим интензитетом како би побеђивали на међународним такмичењима. Спорт је сада њихово главно занимање.

Претходне фазе метода ДРС су развиле и оптимизовале вештине, тактику и помоћне способности сваког спортисте. Сада спортисти морају да остваре свој пун генетски потенцијал. Морају да тренирају да би максимизирали и одржали свој учинак на највишем могућем нивоу.

У фази Тренирајте да бисте победили, спортистима светске класе су потребни првокласни методи тренинга, опрема и објекти који одговарају њиховим потребама или потребама спорта којим се баве.

У фази Тренирајте да бисте победили, план тренинга захтева двоструку, троструку па чак и вишеструку периодизацију да би се ускладио са екстремно великим обимом тренирања. Пажљиво осмишљени планови периодизације омогућавају врхунским спортистима да искажу свој пун потенцијал у време такмичења.

Trening sportiste

Како се спортисти буду приближавали крају својих такмичарских година, пред крај фазе Тренирајте да бисте победили морају се направити планови за „пензионисање“ спортиста. Након што су претходних десет до петнаест година били изложени окружењу са врло уређеном структуром и интензивним тренинзима, спортистима ће можда бити потребна помоћ у преласку на „редован“ живот и бављење спортом до краја живота на аматерском или рекреативном нивоу.

Спортисте који престану да се баве спортом такође треба охрабривати да наставе да пружају подршку свом спорту као тренери, званичници или спортски администратори, као део фазе Активни током целог живота.

Опште смернице током фазе Тренирајте да бисте победили

  • Тренирајте спортисте тако да максимум достижу на највећим такмичењима.
  • Резултати постају главни приоритет.
  • Спортисти морају да развију способност да по захтеву имају константан учинак.
  • Тренери морају да обезбеде да тренинзи имају висок интензитет и да су обимни.
  • Тренери морају да обезбеде честе превентивне паузе, да би се спречило физичко и психичко „сагоревање“.
  • За тренинге морају да користе планови периодизације као оптималан оквир за припрему спортиста.
  • Однос тренинга и такмичења треба променити на 25:75, при чему наведени проценат за такмичења укључује и тренажне активности везане за тачно одређена такмичења.
  • Циљеви тренинга укључују максимизацију и одржавање свих способности спортисте.
  • Спортисти морају да науче да се прилагоде различитим окружењима како би пружали максималан учинак.

 

Наредне среде писаћемо о фази Активни до краја живота. То је фаза која врхунске спортисте очекује након завршетка њихових каријера, а требало би да се односи и на све нас остале, без обзира на то да ли смо се и на којем нивоу бавили спортом.

 

Останите уз Мале играче!

 

Извор:

http://canadiansportforlife.ca/ltad-stages/train-win

 

 

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *