Rafael Nadal, IF THEN planning, AKO-ONDA planiranje, sportska psihologija

АКО – ОНДА планирање

Савет за концентрацију

 

Адам Морис

Извршни директор BelievePerform.com, сајта о спортској психологији

 

Многима од нас се догодило да нам попусти концентрација и да не будемо ментално спремни за ситуацију у којој изгубимо фокус. У многим тренуцима током меча различите ситуације могу да утичу на губитак концентрације. Колико нас је спремно за оно што долази после тога? АКО – ОНДА планирање је фантастична алатка која вам може помоћи да се припремите за ситуације када постоји могућност да изгубите фокус или концентрацију.

 

„АКО“ део се односи на ситуацију која би вас могла „одвући“ од вашег фокуса или циља. На пример:

  • АКО изгубим фокус
  • АКО ме неко изнервира
  • АКО начиним погрешан потез
  • АКО почнем да осећам умор
  • АКО почнем да играм лоше

 

„ОНДА“ део се односи на поступак који сте испланирали за такву ситуацију. На пример:

✅ АКО изгубим фокус ОНДА ћу посегнути за корисним мислима које ће ме вратити у садашњи тренутак

✅ АКО ме неко изнервира ОНДА ћу дубоко удахнути да бих се смирио/смирила

✅ АКО начиним погрешан потез ОНДА ћу изговорити планирану реч да бих се поново усредсредио/усредсредила

✅ АКО почнем да осећам умор ОНДА ћу у себи одржати мотивациони говор да бих се подигао

✅ АКО почнем да играм лоше ОНДА ћу употребити планирани физички гест (прекрстити прсте, пљеснути рукама, протрљати руке једну о другу) да бих се поново усредсредио/усредсредила

 

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *