Ljubica Jovanovic trener za mentalnu pripremu tenisera

Ментална припрема пред меч у 3 основна корака по мишљењу тениског менталног и мотивационог тренера Љубице Јовановић

Када сте усавршили технику или је она на задовољавајућем нивоу, имате разрађене тактике и у одличној сте физичкој кондицији, шта преостаје како бисте потпуно спремни ушли у меч?

Недостаје ментална припрема!

Како све научено, све што сте вежбали и што жудите да покажете на терену, али и да се докажете, себи а и другима, како све то да преточите у стварност и на мечу, као што то радите на тренингу?

 

Ljubica Jovanovic trener za mentalnu pripremu tenisera

 

Врло једноставно, а опет уз уложен напор, вежбу и труд. Да бисте  све што знате могли применити у пракси, морате бити пуни самопоуздања (а то је нешто што се гради), бити одлучни и привржени одлукама које доносите, бити мотивисани 100% у току меча, концентрисани, фокусирани и знати начин како можете искористити и испољити свој пун потенцијал.  Наравно да постоје и психички моменти у којима морате бити јаки у току меча, али хајде сада да се  позабавимо са менталном припремом пре меча.

 

Детаљније Ментална припрема пред меч у 3 основна корака по мишљењу тениског менталног и мотивационог тренера Љубице Јовановић

 

Три основна корака менталне припреме пред меч:

  1. Визуализација. Визуализација се ради у стању мировања, под надзором коуча, тј. менталног тренера и она је вођена, тј. уводим вас у процес опуштања и визуализације жељеног циља, резултата, игре и сличних момената. Зашто је она важна? Да би се нешто десило, остварило, оно мора прво бити замишљено у нечијој глави. Тамо су рођене и створене прве идеје. Свака кућа која је сазидана, архитекта је прво направио скицу у својој глави, па на папиру, па у стварности. Тако је и у тенису. Сваки победник, финалиста, репрезентативац, шампион је то прво постао у глави, па тек онда на терену!
  2. Рутине, попут менталне припреме пред меч која се изводи пре загревања тела и удараца, затим рутине у току меча, пред сервис, између поена, између гемова и сетова. Врло је важно успоставити и позитивне рутине које се примењују у корист преокрета резултата и тока игре када губите. Ово захтева одређивање и дефинисање рутина, и вежба истих на тренинзима како би те рутине постале навике и саставни део игре. Главни циљ коришћења рутина је фокусирање и заустављање тока негативних мисли које су честа појава код такмичара.
  3. Остати смирен, мотивисан, позитиван. За ово стање ће се постарати разне афирмације, позитивне сугестије и аутосугестија. Какве су нам мисли и речи, таква су нам и дела. Постарајте се да оно што мислите и изговарате иде у жељеном правцу, па чак и када сте под огромним притиском. Управо ове ствари (афирмације, сугестије и аутосугестије) ће вам помоћи да се убаците у позитиван ритам, уз позитивна очекивања, ослобађање притиска и контролу својих мисли. Диван пример за то је прича о два вука. *Имате доброг и лошег вука. Који ће дуже остати уз вас? Па онај кога више храните! Уколико храните доброг вука, он ће расти, нарасти, напредовати, а лош ће угинути и обрнуто. Које мисли и очекивања гајите, такву игру и такав резултат ћете и добити.

Ментални део сваког играча, односно његова психа је један од основних сегмента живота сваког тенисера. Тренирајте свој ум како бисте били довољно спремни и јаки да физичку припрему, одличну технику и тактику испољите и покажете у правом моменту и у правом облику. Уђи ментално стабилан и спреман у меч! Играј и покажи шта умеш и знаш.

Више о припремама и раду тениског менталног и мотивационог тренера Љубице Јовановић можете погледати на

https://www.ljubicajovanovic.com/koucing-u-sportu/

 

Ljubica Jovanovic trener za mentalnu pripremu tenisera

 

One thought on “Ментална припрема пред меч у 3 основна корака по мишљењу тениског менталног и мотивационог тренера Љубице Јовановић”

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

One thought on “Ментална припрема пред меч у 3 основна корака по мишљењу тениског менталног и мотивационог тренера Љубице Јовановић”

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *