Написао Кевин Дај
Када сам био клинац, волео сам спорт. Али мрзео сам вожњу кући са утакмица и тренинга. Док сам везивао каиш на задњем седишту, ментално бих се припремао да слушам о свему на чему морам да радим. Прилично сам сигуран да мој метод менталне припреме за овај ритуал није био тачно оно што је мој тата имао на уму. У потпуности се односио на блокирање онога што је он имао да каже, а нимало на слушање и памћење тога.
Ако желите да помогнете деци да напредују у спорту, постоји много бољи начин да то урадите, без критизерства.
Многа деца не разумеју разлику између конструктивне критике и критизерства. Посебно када потиче од њихових родитеља. И најмањи наговештај критизерства усмерен према њима ће „укључити аларм“ и подићи њихове унутрашње зидове. Као родитељи спортиста који имају добре намере, морамо да размишљамо стратешки о томе како формулишемо наше речи ако желимо да дамо савет.
Детаљније Како помоћи деци да напредују у спорту, без критизерства
Увек размишљајте прво о њиховим осећањима.
Клинци инстинктивно желе да задовоље своје родитеље. Зато, када ваше дете излази са терена на крају тренинга или меча, вероватно се осећа прилично поносно на себе. И оно се нада да сте и ви поносни на њега. Немојте рушити сва његова позитивна осећања, говорећи му све ствари за које сматрате да су погрешне.
То ће изазвати само негативна осећања према вама, дугорочно наносећи штету вашем односу. Почеће да мисли да вас не чини поносним. Та осећања могу да се претворе у љутњу због било чега што желите да оно уради. Ако не може да вас задовољи, у чему је сврха да покушава, зар не?
Нема повратних информација током вожње кући
Колико год то изгледало примамљиво, НЕМОЈТЕ КОРИСТИТИ вожњу кући за „сецирање“ меча или тренинга свог детета. Знам да има смисла пружити „корисне“ повратне информације док су утисци у глави вашег детета још свежи, али верујте ми… сачекајте. Трудите се да свака повратна информација или разговор о мечу или тренингу буду позитивни.
Ако уочите неке ствари које би могле да помогну вашем детету током тренинга или меча, запишите их да их не бисте заборавили. То ће вам помоћи да се одупрете нагону да говорите о њима током вожње кући. Нема журбе. Пошто имате белешке, можете о томе причати касније. Поред тога, када следећи пут заједно играте/тренирате, можете извадити белешке и помоћи му да побољша ствари које сте приметили.
Биди Баду спортску одећу можете купити у нашем веб-шопу!
Одећу можете испробати у Haron Show Room-у!
Изградите Мост самопоуздања
Када разговарате са својим дететом касније тога дана или сутрадан, прескочите дететове одбрамбене зидове изградњом моста самопоуздања. Честитајте му/јој на стварима које је урадио/урадила добро током меча или тренинга. Чак и ако су то мале ствари. Ствари као што су енергично трчање дуж линије прве базе када треба да удари (у бејзболу, прим. прев), његово/њено гледање у тренера или слушање тренера или помагање у сакупљању опреме на крају меча. Једноставне ствари попут ових ће му/јој улити позитивна осећања и изградити самопоуздање. (Ипак, немојте искористити све комплименте одједном. Морате сачувати један или два за касније.)
Све је у тајмингу и позиционирању
Када кроз дете потече та позитивна енергија, можете се посветити једној или две области његове игре на којима можете радити заједно. Међутим, пажљиво распоређујте своје речи. Сећате се прста који засврби на обарачу? Не желите да покренете ниједан аларм против критизерства. Зато, уместо да позиционирате своју поруку као нешто што дете не ради добро, позиционирајте је као нешто што оно може да уради да буде „чак још боље“.
Коју од ових изјава бисте радије чули да сте дете?
ОПЦИЈА A:
Сјајан посао – како си извео она два ударца данас. Волим кад видим да се тако енергично бориш, то је сјајно. То може да служи за пример другима. Међутим, ниси урадио тако сјајан посао у пољу. Да си користио обе руке, ухватио би оне две високе лопте које су ти бацили. Зашто ниси користио обе руке?
ОПЦИЈА Б:
Сјајан посао – како си извео она два ударца данас. Волим кад видим да се тако енергично бориш, то је сјајно. То може да служи за пример другима. Ове недеље можемо да вежбамо хватање оних високих лопти са две руке. Могу ти бацити неку сутра увече, ако желиш. Тада ћеш током идућег меча играти још боље.
Опција A започиње добро, али су позитивне поруке брзо уништене (и заборављене) чим почне критизерство.
Опција Б започиње на исти позитиван начин. Али уместо да пређе у критизерство, поставља се тако да коришћење две руке приликом високих лопти представља начин да дете „игра чак и боље“. Помаже и када делите са дететом део одговорности. Када кажете овако: „Можемо да радимо на хватању оних високих лопти са обе руке“, вашем сину стављате до знања да сте у томе заједно.
Пустите их да кажу шта имају
Још један изванредан начин да своје мисли изнесете конструктивно је да дате детету шансу да препозна слабости у својој игри. Када се вратите кући после меча или тренинга, упутите му честитке због ствари за које мислите да је урадило заиста добро. Затим га упитајте шта мисли, на чему бисте могли да порадите заједно. (Још једном, поделите одговорност.) То му помаже да преузме одговорност за развој својих вештина и даје му до знања да ћете га подржавати. Када науче да испитују и критикују сопствени учинак у раном узрасту, то им бити корисно касније. То ће им помоћи да постану комплетни играчи, који могу да препознају и да исправе слабости у својој игри. Посебну захвалност дугујем Дејвиду из Мемфиса, ТН, што је поделио ову стратегију са мном.
Оставите могућност да брзо ступите у акцију
Није ме брига да ли је ваше дете урадило седам различитих ствари погрешно током последњег тренинга или меча. Не разговарајте о више од три ствари одједном. Једна је идеална. Али све више од три би комплетно скрхало дете и учинило да се осети неуспешним. Осим тога, није реалистично да помишљате да ћете моћи да радите на толико много ствари између тренинга и мечева. Нека ваш списак остане кратак и задржите могућност да брзо ступите у акцију. Изаберите вештину која ће имати највећи утицај на његову игру и усредсредите се на њу док је не савлада. Чак и ако потраје недељама. Док радите на томе заједно, не заборавите да останете позитивни и охрабрујући. Ако осети да сте фрустрирани, пожелеће да престане.
Завршите са добром ствари
Увек започињите и завршавајте своје разговоре о спорту истичући нешто позитивно што је дете урадило. Волим да размишљам о томе као сендвичу комплимената. (Ко не воли добар сендвич?) Започните тиме што ћете му рећи неколико ствари које је урадило заиста добро. Затим додајте слој или два ствари на којима можете да радите заједно пре следећег меча. Завршите разговор помињањем једне или две ствари које је урадило добро. На тај начин му шаљете позитивну поруку и уливате малу дозу самопоуздања.
Мотивациони говор пре меча
Док се возите на следећи меч, подсетите дете на ствари које је радило добро током последњег меча. Затим причајте о стварима на којима сте заједно недавно радили. „Упумпајте“ му самопоуздање говорећи му овако нешто: „Сав додатни рад који смо уложили ове недеље учиниће твоју игру још бољом на данашњем мечу. Изађи на терен, дај све од себе и забави се!“
Сматрам да је феноменално да будете родитељ спортисте који пружа подршку, и који жели да његово дете (деца) успе. Само не заборавите да је кључ да будете добар родитељ спортисте да помажете свом детету да буде најбољи спортиста који ОН жели да буде. Ако он не жели да уложи додатни рад, треба то да поштујете. Ако га присиљавате да се бави спортом који ви волите, то неће учинити да га он заволи. Можемо улити нашој деци страст за спортом, али то функционише само ако ватра извире из њих.
Извор:
Novi komentari